Efter halvandet års arbejde på den omfattende renovering af Blokland i Albertslund, har hele holdet nu fejret, at de første beboere har fået nøglerne til deres hjem tilbage.
NCC har indgået en toårig rammeaftale med Københavns Kommune om asfaltfræsning, der har en samlet værdi af 37 millioner danske kroner. Aftalen betyder, at NCC de kommende år skal stå for fræsning af asfalt på veje i hovedstaden, som forberedelse til udlægning af nye belægninger.
NCC skal renovere og ombygge 402 almene boliger i Græse Bakkeby i Frederikssund for Domea og Boligselskabet Vores Bolig. Kontraktsum er på cirka 212 mio. danske kroner.
Stemningen var høj og serveringen god, da beboerne sammen med NCC og Fællesbos folk gav startskuddet til renoveringen af de 210 boliger fra 1956.
Sidste bolig er nu afleveret i Torpgårdens tre boligområder; Vestertorp, Østertorp og Nørretorp. I alt er 178 boliger blevet renoveret for Køge almennyttige Boligselskab og DAB.
Efter halvandet års arbejde på den omfattende renovering af Blokland i Albertslund, har hele holdet nu fejret, at de første beboere har fået nøglerne til deres hjem tilbage.
NCC har indgået en toårig rammeaftale med Københavns Kommune om asfaltfræsning, der har en samlet værdi af 37 millioner danske kroner. Aftalen betyder, at NCC de kommende år skal stå for fræsning af asfalt på veje i hovedstaden, som forberedelse til udlægning af nye belægninger.
NCC skal renovere og ombygge 402 almene boliger i Græse Bakkeby i Frederikssund for Domea og Boligselskabet Vores Bolig. Kontraktsum er på cirka 212 mio. danske kroner.
Arbejdet med at bygge det nye kontor til Energinet er startet, og der er fuld aktivitet på byggepladsen.
NCC er kommet godt i gang med arbejdet på byggegrunden i Ballerup, hvor Bosch skal have nyt hovedkontor. Forleden var borgmesteren inviteret til officiel grundstensnedlæggelse.
I takt med at flere norske boligejere og virksomheder investerer i jordvarmeanlæg, vokser også behovet for at sikre, at energibrønde bliver korrekt forseglet. Det har åbnet et marked for NCC’s Dantonit i Norge. Brønnstabilisering AS, en norsk virksomhed specialiseret i energibrønde, har nemlig taget DantoCon Thermal C2L i brug. Det hjælper med at forhindre skader som følge af sætninger i jorden og er blevet en vigtig del af virksomhedens arbejde.
Danske Råstoffer under DI Byggeri har udpeget en ny formand. Det er Søren Evald Jensen, som til daglig er leder af NCC’s danske råstofdivision, som hører under NCC Industry.
Selv de hårdeste materialer kan få en blødere funktion, når de genanvendes med omtanke. HOFOR har indgået en aftale med NCC om årligt at omdanne 3000 tons kalk-kugler, et restprodukt fra HOFORs vandbehandlingsproces, til faldsand på legepladser. Denne løsning erstatter det traditionelle grusunderlag og giver børnene et mere skånsomt underlag at lege på.
Arbejdet med at bygge det nye kontor til Energinet er startet, og der er fuld aktivitet på byggepladsen.
NCC er kommet godt i gang med arbejdet på byggegrunden i Ballerup, hvor Bosch skal have nyt hovedkontor. Forleden var borgmesteren inviteret til officiel grundstensnedlæggelse.
I takt med at flere norske boligejere og virksomheder investerer i jordvarmeanlæg, vokser også behovet for at sikre, at energibrønde bliver korrekt forseglet. Det har åbnet et marked for NCC’s Dantonit i Norge. Brønnstabilisering AS, en norsk virksomhed specialiseret i energibrønde, har nemlig taget DantoCon Thermal C2L i brug. Det hjælper med at forhindre skader som følge af sætninger i jorden og er blevet en vigtig del af virksomhedens arbejde.
Da jeg blev uddannet som bygningsingeniør i 2001 og begyndte min karriere på Københavns metroprojekt, havde jeg aldrig forestillet mig, at min vej skulle føre mig ind i asfaltbranchen. Dengang blev vi ingeniørstuderende mest præsenteret for beton og store bygværker, så asfaltbranchen havde ikke strejfet mig en tanke. Men i dag, efter at have været mange år i branchen, kan jeg sige, at asfaltbranchen er et fantastisk felt – og en vigtig del af fremtidens infrastruktur.
I 1978 begyndte jeg som nyuddannet ingeniør i COWI-Consult, hvor jeg var i godt 10 år, før jeg fik en henvendelse fra en headhunter, som søgte en dygtig mand til en virksomhed, der hed Armton. Først sagde jeg nej, men hun kom tilbage flere gange, og i 1988 sagde jeg ja.
Med en uventet vej ind i asfaltbranchen har jeg oplevet en verden af variation, innovation og ansvar. Fra mindre broopgaver til store motorvejsprojekter har mit arbejde i anlægsbranchen givet mig mulighed for at forme fremtidens infrastruktur.
Fodbold har altid fyldt meget for mig, og det bliver det nok ved med. I en tidlig alder introducerede min fodboldtræner mig til sit arbejde som ingeniør. Jeg så op til ham, og med min interesse for fag som matematik og fysik virkede det som et naturligt valg at søge ind på hans arbejdsplads, da vi skulle i erhvervspraktik i folkeskolen.
Det var ikke min plan at ende i byggebranchen – jeg ville arbejde med sundhed og ernæring og læste derfor en HF. Da jeg fandt ud af, at jobmulighederne ikke levede op til mine forventninger, valgte jeg at genoverveje min fremtid.
Da jeg blev uddannet som bygningsingeniør i 2001 og begyndte min karriere på Københavns metroprojekt, havde jeg aldrig forestillet mig, at min vej skulle føre mig ind i asfaltbranchen. Dengang blev vi ingeniørstuderende mest præsenteret for beton og store bygværker, så asfaltbranchen havde ikke strejfet mig en tanke. Men i dag, efter at have været mange år i branchen, kan jeg sige, at asfaltbranchen er et fantastisk felt – og en vigtig del af fremtidens infrastruktur.
I 1978 begyndte jeg som nyuddannet ingeniør i COWI-Consult, hvor jeg var i godt 10 år, før jeg fik en henvendelse fra en headhunter, som søgte en dygtig mand til en virksomhed, der hed Armton. Først sagde jeg nej, men hun kom tilbage flere gange, og i 1988 sagde jeg ja.
Med en uventet vej ind i asfaltbranchen har jeg oplevet en verden af variation, innovation og ansvar. Fra mindre broopgaver til store motorvejsprojekter har mit arbejde i anlægsbranchen givet mig mulighed for at forme fremtidens infrastruktur.