FAQ – Spørgsmål og svar
Hvorfor får jeg fakturaen retur?
Der er forskellige årsager til, at en faktura sendes retur.
Her er nogle almindelige årsager til at en faktura returneres.
- Referencenummeret er forkert
- Referencenummeret mangler
- Fakturaen opfylder ikke formelle krav til en faktura
NCC validerer, at der findes korrekt referencenummer på fakturaen og at dette nummer er et gyldigt nummer i den NCC-virksomhed du fakturerer. Korrekt referencenummer skal matche korrekt NCC-virksomhedsnavn og CVR nr.
Hvad gør jeg hvis jeg har fået en faktura retur?
Du skal sende en ny faktura med korrekte oplysninger. Vi sender altid information om, hvad der er forkert på fakturaen, når vi returnerer den. Hvis referencenummeret er forket eller mangler, bedes du kontakte NCC´s bestiller.
Hvornår får jeg betalt for min faktura?
NCC har som standard løbende måned + 30 dage fra fakturadatoen, eller i overensstemmelse med skriftlig aftale.
Kan jeg sende fakturaer til NCC elektronisk?
Ja, NCC tager imod e-faktura i OIOUBL-format. Link til Technical guide finder du her.