NCC sikrer sig ny rammeaftale om asfaltfræsning i København

NCC har indgået en toårig rammeaftale med Københavns Kommune om asfaltfræsning, der har en samlet værdi af 37 millioner danske kroner. Aftalen betyder, at NCC de kommende år skal stå for fræsning af asfalt på veje i hovedstaden, som forberedelse til udlægning af nye belægninger.

Rammeaftalen dækker en række opgaver, herunder affræsning af asfaltbelægninger, fejning og bortskaffelse af affaldsmateriale. Hovedparten af arbejdet forventes udført fra april til oktober, men NCC er også klar til at tage opgaver i vintermånederne, hvis nødvendigt.

"Vi er glade for at have vundet opgaven og ser frem til samarbejdet med Københavns Kommune. Vores ekspertise inden for fræsning dækker hele spektret af opgaver, og netop fræsning er et nicheområde, vi har stor erfaring med. Vi er vant til at klare alle typer opgaver og ser frem til at løfte opgaven i hovedstaden," siger Rune Ebsen, Area Manager hos NCC Industry, Asfalt & Fræsning Danmark.

Maskiner til projekter i byen
NCC har Danmarks største fræserafdeling og har senest opgraderet sin maskinpark med de avancerede W 130 CFi og W 60 RI fræsere. Disse maskiner er særligt egnede til opgaver i tætbefolkede byområder, hvor mobilitet og præcision er afgørende.

”De nye fræsere er utroligt mobile og udstyret med Ultrasonic sensor hvilket gør dem perfekte til byområder med begrænset plads. Vi kan arbejde tæt på kantsten og brønde uden problemer, hvilket sikrer en hurtig og effektiv udførelse. Vores nye W 60 RI er lidt af en Danmarkspremiere, da vi ikke tidligere har benyttet Ultrasonic sensor på de mindre maskiner," forklarer Rune Ebsen.

Fokus på genbrug og energioptimering
Alle asfaltmaterialer, der affræses, bliver sendt til NCC’s asfaltfabrik i Ejby, hvor de genanvendes til produktion af ny asfalt.

Fabrikken, der forsyner hele hovedstadsområdet med asfalt, er gearet til at håndtere høje genbrugsprocenter og minimere energiforbruget under produktionen, blandt andet ved hjælp af en lagerhal, som holder materialerne tørre og klar til brug. Dette sikrer, at NCC kan levere på både kvalitet og samtidig bidrage til den grønne omstilling i deres arbejde for Københavns veje.

Ordrerne bogføres løbende under forretningsområde Industry.

Alle fotos er til fri redaktionel brug.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter bygge- og infrastrukturprojekter, asfalt og råstofudvinding samt udvikling af erhvervsejendomme. I 2023 havde NCC en omsætning på ca. 57 milliarder SEK og 12.200 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.