NCC Hyperit Rabatgrus
Slidstærke rabatter til de danske veje
NCC Hyperit Rabatgrus og er en 0/16 Hyperit, som er en meget tung bjergart med en høj densitet. Disse naturlige egenskaber kombineret med blandeforholdet i granitbruddet gør, at lige præcis denne rabatgrus er meget velegnet til svært belastede veje i Danmark.
Når den udlægges på den rigtige måde og komprimeres, bliver materialet meget hårdt og kan derefter tåle de store tryk, som biler og andre køretøjer altid laver, når de kommer til at køre ud i rabatten. Hyperitten bliver liggende i rabatten i langt højere grad end mange af de andre rabatgrusprodukter, som vi ellers støder på, når vi kører på danske veje.
Fri for dyre lappeløsninger
NCC Afvanding har over en længere periode udlagt 0/16 Hyperit på flere vejstrækninger, og erfaringer og målinger viser, at rabatgruset er et af de mest holdbare produkter på det nordiske marked. Det skyldes de mange fordele, der er ved produktet i forhold til almindeligt kendt vejgrus eller andet materiale, som i dag lægges i rabatterne.
Fordelene ved NCC Hyperit Rabatgrus
- NCC Hyperit Rabatgrus skyller ikke væk, når det regner
- Støvgener i tørvejr er minimale (mindre end almindeligt grus)
- NCC Hyperit Rabatgrus bliver liggende i kanten, og dermed nedsættes forbruget væsentligt allerede efter blot 1 år
- NCC Hyperit Rabatgrus er nemt at reparere ved skader på rabatten
- NCC Hyperit Rabatgrus giver hurtig en grøn vækst i rabatten
- NCC Hyperit Rabatgrus tåler tung trafik, selv i vådt føre uden det ”smatter ud” over kørebanen
- NCC Hyperit Rabatgrus er også velegnet til slidlag på grusveje samt cykelstier, der gør disse typer veje ekstremt slidstærke